Kajakken, Merengue, Spaanse les en chillen - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Laura Weenink - WaarBenJij.nu Kajakken, Merengue, Spaanse les en chillen - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Laura Weenink - WaarBenJij.nu

Kajakken, Merengue, Spaanse les en chillen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 December 2011 | Venezuela, Puerto La Cruz

Lieve allemaal,

Mijn trip hier is bijna niet in woorden samentevatten, maar om toch een poging te wagen: het is echt ongelooflijk fantaschtisch hier. Een trip die ik van mn leven nooit zal vergeten!!! En dat kan ik naar 2 weken al stellen haha..
Vorig weekend zijn we drie dagen wezen kajakken. Echt super! We gingen kamperen op een schiereiland en vanuit daar kajakken van strand naar strand. Het is zo fijn om in de natuur te leven. Had nooit verwacht dat ik dat zo onwijs gaaf zou vinden. Lekker douchen in de zee, en zelfs in de regen. De afwas doen in de zee (met zand als schuurspons: klinkt heel onhygienisch, maar hier maakt dat allemaal niks uit ;-)), wakker worden en vanuit je hangmat de sunrise kunnen zien. De zee horen op de achtergrond, de mooiste stranden zien --> zoveel kleine dingen waar ik echt onwijs van genoten heb.Op dat schiereiland hebben we ook Aloe Vera (savila) in de natuur gevonden! Wat een fantastisch product is dat. En het helpt onwijs goed voor mijn muggenbulten. Nu gaan we kijken of we het in Playa Colorada ook kunnen vinden, want het helpt voor zoveel dingen! Zelfs je haar wordt er lekker zacht van: cremespoeling is gewoon in de natuur te vinden! Kamperen is great! ;-)

Vorige week hebben we ook Merengue les gehad en onverwacht heb ik de competitie daarvan met mijn danspartner gewonnen haha.. Om jullie verbaasde blikken enigszins te beantwoorden: Merengue is heel makkelijk, maar super leuk om te doen!!

Spaanse les daarentegen is vrij moeilijk, maar ik hoop na 8 weken de basis een beetje onder de knie te hebben.. We shall see.

Vanavond gaan we voor het eerst stappen. Ik ben benieuwd! Ik zal wel helemaal buiten de boot vallen hihi, omdat ik a. blond ben b. veel en veel te groot ben voor een vrouw c. geen bruine ogen heb d. niet mn borsten onwijs heb laten vergroten zoals de meeste vrouwen hier e. en slippers mijn enige fatsoenlijk uitziende schoeisel is en we naar een nette club gaan. Ik ben benieuwd!!

Komende dinsdag gaan we op een 8 daagse tocht de jungle in. Dus met kerst zijn we bij een stam in de jungle! :-)Hopelijk kan ik de volgende keer wat fotos laten zien!

Muchos besos!!!

Laura



  • 17 December 2011 - 09:58

    Els, Apeldoorn:

    Ha Laura, wat heerlijk dat je zo kunt genieten! Ik geniet mee! Veel plezier! Els

  • 17 December 2011 - 12:09

    Angeline En Emile:

    Hoi Laura, heerlijk zoals je enthousiast je belevenissen beschrijft. Terwijl wij hier in de donkere maanden van het jaar zitten. Lig jij daar lekker in de zon in een hangmat of struint door het oerwoud. Vind je ook nog plezierige producten( Savila) die je handig gebruikt. De Merenque met zwier dansen gaat je ook goed af.Hadden we niet anders van je verwacht!!
    Fantastisch meid geniet heerlijk van deze belevenissen en er zullen er nog heel veel volgen. Het is erg leuk die op deze wijze te volgen.Wij leven met je mee en tegen de tijd dat je terugkeert kunnnen we met genoegen naar je verhalen luisteren omdat we enigzins op de hoogte zijn van de landen die je bezoekt. nu nog je spaans opvijzelen. Want, dat is wel handig op je reizen die volgen. Veel succes daarbij. Het ga je goed.
    Hartelijke groet en veel van liefs, Angeline en Emile

  • 18 December 2011 - 09:44

    Bennie En Jose:

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar,nog veel plezier in de jungle en we horen wel weer van je.
    Gr Bennie en Jose

  • 18 December 2011 - 09:46

    Suzanne:

    Wow Laura, dat klinkt echt helemaal te gek!! Heeeeel veel plezier nog!!
    xx Suzanne

  • 18 December 2011 - 10:32

    Nicole:

    Klinkt super!!!! En alvast een mooie kerst gewenst bij die stam haha (ik heb net van wout het laatste deel van die boekenreeks gekregen).. dus zal me ook weer gaan verdiepen in een stam hahaha ;)... kan ik me een beetje inleven

    XX

  • 18 December 2011 - 10:37

    Ellis:

    He meid,

    Fijn om weer wat van je te horen.
    Het klinkt allemaal avontuurlijk. Lijkt me echt super gaaf om zo in de natuur te leven!

    Heel veel plezier nog!

    Liefs x Ellis

  • 19 December 2011 - 06:14

    Dienke:

    Wat een verschil met hier nu... have fun wildernis girl!

    xx Dienke

  • 19 December 2011 - 08:05

    Yvette:

    Goedemorgen meid,

    Het is maandag en best koud, de zon is nergens te bekennen het is grijs en grauw, brrrrr : (
    Maar wat word ik blij van jou leuke verhaal.
    Echt fijn dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Het klinkt ook helemaal geweldig : )
    Hoe was het stappen, nog je merengue kunsten kunnen vertonen : ) I love that dance!!!
    Nou moet maar weer eens druk aan het werk.
    Fijne kerst alvast, have fun!

    Dikke knuffel..

  • 19 December 2011 - 14:29

    Milana:

    Dat klinkt echt fantastisch allemaal :D

  • 19 December 2011 - 21:35

    Cindy:

    wow, heerlijk klinkt dat zeg!
    Fijn dat je er zo van geniet.

    Merengue, dat klinkt bekend haha
    Benieuwd of het echt net zo is als hier... show us als je terug bent ;)

    Lfs

  • 20 December 2011 - 13:19

    Daniëlle:

    He Laura,
    Klinkt echt super gaaf allemaal. Knap dat je je zo kunt redden in de natuur! En super leuk natuurlijk dat je als je terug bent gewoon mee kunt doen met salsa en merengue ;). Kun je ons mooi leren hoe het daar gaat.
    Hele fijne kerstdagen met die stam, is eens een keer wat anders dan kerst met je familie;)
    Liefs!

  • 21 December 2011 - 08:03

    Gemma:

    Hi Laura,
    Mijn trip naar Venezuela begint 14 januari! Super om te zien wat je allemaal doet (en wat ik allemaal nog ga doen)! Eigenlijk wil ik dus alleen maar zeggen.. tot straks! Groetjes Gemma

  • 21 December 2011 - 19:51

    Maaike:

    I'm jalous!! Leuk om zo iets van je te horen!! Mss voel je je nog beter als je weet dat ik een 3-daagse cursus heb op Nyenrode ;) heel veel plezier!! Kus Maaike

  • 22 December 2011 - 14:16

    Agat:

    Fijn om te lezen dat je al zo aan het genieten bent lau!!.. Ben blij dat je het erg naar je zin hebt daar! En heel bijzonder wat je nu al allemaal doet.. Dat er gewoon een product in de natuur is wat jullie gevonden hebben, wat voor veel dingen helpt.. Bijzonder!!

    Fijne kerstdagen bij de stam meid!

    Liefs

  • 25 December 2011 - 10:47

    David:

    Beste Laura,
    het is fijn om te zien dat het goed met je gaat en een heerlijke tijd hebt. Het is een regenachtige Kerst hier en bij jou schijnt de zon. Mooi.
    Groeten van iedereen.

    P.S.
    Kun je aub wat meer opschrijven! Je hoeft ons geen deelgenoot te maken van al je ervaringen en intieme emoties maar noteer ze in ieder geval in je dagboek. Probeer gewoon elke dag notities te maken, soms kort soms uitgebreid maar neem hier de tijd voor. Nu denk je dat je alles nog onthoudt en dat doe je ook wel, maar over een aantal jaren, of over tien, twintig en meer jaren ben je blij dat je toen veel hebt opgeschreven. Misschien is het overbodig dat ik dit aan je schrijf en ben je al bezig met een dagboek. In ieder geval nog veel plezier en mooie en interessante ervaringen.

  • 28 December 2011 - 20:26

    Laura Weenink:

    @david: ik ben er mee bezig! :-) Ik schrijf elke dag wat in mn dagboek. Maar dankje voor de tip!
    @gemma: Goeie keus ;-)! Tot in januari!!

  • 25 Januari 2012 - 09:49

    Willemijn:

    Hola!

    Zo, lekker back to basic ben je daar he met dat wassen in de zee enzo ;) Zou er zelf nu niet aan moeten denken maar als je daar bent boeit het inderdaad vast allemaal niet.

    Op de foto van de discoteca zie ik de meiden in jurkjes en op hoge hakken, viel jij nog erg uit de toon? :P En ben benieuwd hoe het inmiddels met het Spaans gaat?!

    Nou, zo maar ff je verhaal over de jungle lezen :D

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Puerto La Cruz

Laura

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 28219

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 08 April 2012

Spaans en Avontuur

17 Februari 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: