8 dagen kajakken: 170 km. vol belevenissen! - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Laura Weenink - WaarBenJij.nu 8 dagen kajakken: 170 km. vol belevenissen! - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Laura Weenink - WaarBenJij.nu

8 dagen kajakken: 170 km. vol belevenissen!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 December 2011 | Venezuela, Puerto La Cruz

Lieve allemaal!

Bedankt voor al jullie leuke berichtjes! Leuk om te lezen!

Ik heb weer een fantastische trip achter de rug. We hebben super veel meegemaakt, niet in 1 tekst te vatten, maar ik probeer het toch een beetje te vertellen. Het was in ieder geval een trip met veel hoogtepunten, maar ook mn eerste dieptepunten :-S.
Vorige week dinsdag zijn we voor 8 dagen vertrokken naar de Orinoco Delta, oftewel de jungle :-). Mn eerste behoorlijke dieptepunt vertrok zich al na ongeveer een uur rijden met de auto: ik werd wagenziek! Helaas hadden we alleen maar een kapot plastic zakje in buurt, wat tot gevolg had dat ik de auto en mezelf helemaal onder gekotst heb.. Wat een verschrikking! Gelukkig kon de rest er om lachen, en ik zelf ook wel aangezien ik me daarna een stuk beter voelde. Natuurlijk was ik de rest van de dag slachtoffer van allerlei slechte grappen.
Na een paar uur rijden zijn we te water gelaten in onze Kajakken en kon de tocht beginnen: 170 km over 8 dagen. Bij aankomst van de eerste overnachtingsplek begon mijn 2e dieptepunt al: de verrekte muggen! Toen we aankwamen werd ons meteen verteld dat we als eerst lange kleren aan moesten doen. En dit was nodig! Ze waren overal! En ze moesten natuurlijk mij hebben. Ik werd er bijna depressief van. De hangmat (met mosquitonet) bleek de enige veilige plek te zijn. De eerste avond dacht ik echt, waar ben ik in godsnaam aan begonnen, dit heeft niks met leuke dingen doen te maken, een beetje als een debiel in de jungle rondlopen. Mijn outfit bestond uit: lange broek, lang shirt, regenjas (met de muts over mijn hoofd) en sokken in de sandalen.. En niet te vergeten meer dan 20 graden pff.. Maar die rot muggen konden heerlijk door mijn sokken prikken en mijn handen en mijn gezicht waren vrij, dus op deze plekken had ik ontelbaar veel bulten! En dan te bedenken dat je ook nog naar de wc moet in de natuur. Dus ook daar had ik ontelbaar veel bulten, want zodra je je broek naar beneden trok...... Vreselijk!!!! Maar goed er waren ontelbaar veel hoogtepunten wat het tot een onwijs mooie ervaring maakte! De eerste 2 dagen hebben we een jungle walk gemaakt, gejaagd op mini krokodillen, een shelter gebouwd, gevist en in de rivier gezwommen. Overdag als de zon scheen waren de muggen een paar uur weg, dus de 2e dag kwam ik weer een beetje tot leven ;-). De derde dag zijn we weer verder gaan kajakken naar een volgende kampeerplek. Dit was onwijs gaaf. In onze groep wordt dit kamp ook wel the shitty camp en the cool camp genoemd. Twee tegenstellingen. Dit omdat het we hier onwijs slecht weer hadden! Alleen maar regen en keiharde wind en de kampeerplek zo lek als een mandje was. Hierdoor was het dus echt overleven geblazen. Maar doordoor was het tevens een coole ervaring! Mijn hangmat hing natuurlijk onder een lek, maar daardoor mocht ik in de hangmat van 1 van de begeleiders slapen. Deze hing heerlijk droog! Dus ik heb een prima nacht gehad, maar 1 iemand is echt compleet nat geregend. Maar ook daar hebben we veel om gelachen!
Deze nacht zijn we vroeg vertrokken (5uur) voor een nacht kajak! Wat een sterren! Fantastisch! Maar deze dag moesten we ook 10 uur kajakken! Zwaar! Het volgende kamp was bij een familie. Wat leven deze mensen met weinig zeg! En alles loopt overal! De kippen lopen gewoon langs je hangmat. Doordat hier mensen waren waren er een stuk minder muggen! Heerlijk. Vanaf daar werd de trip een stuk draagbaarder! Ook kregen we hier een heerlijk koud biertje: genieten! De dag erna was het kerst! En die hadden we in een lodge! Hier hadden we eigen kamers met douche! Wat een luxe! Even weer lekker ruiken en wat schone kleren aan. Niet het mooiste kerstkleedje ooit, maar voor ons was het al heel wat! Ook hadden we bij het vorige kamp wat sieraden gekocht, dus het voelde weer een beetje vrouwelijk haha Savonds kon het feest beginnen! Na een heerlijk diner lekker gedanst en aan de bar gehangen om daarna heerlijk in een bed te slapen! Een kerstmis om nooit te vergeten!
De laatste 3 dagen hebben we steeds bij families geslapen.Elke keer weer een ander soort kamp en elke keer weer nieuwe ervaringen en nieuwe dieren die langs je hangmat liepen. Op 1 dag zelfs varkens! Ongelooflijk! Uiteindelijk toen we de finish gehaald hadden waren we super trots op onszelf! We hadden 170 km gekajakt door weer en wind en in voor en tegenspoed en iedereen heeft het zonder te klagen volgehouden (behalve over de muggen dan ;-))! Echt super!

Deze week zijn we weer op de lodge. We gaan o.a. nog abseilen en natuurlijk oud en nieuw goed vieren! Volgende week vertrekken we weer naar het volgende avontuur: Caripe!

Jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling! En volgend jaar laat ik wel weer wat van me horen!

Veel liefs!!

  • 28 December 2011 - 21:42

    Suzanne:

    Laura!
    Wat een vet verhaal weer :-D
    Jij ook alvast een hele leuke jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar!

  • 29 December 2011 - 07:04

    Danielle:

    Wow, respect meis, wat een tocht!! Wat goed dat je dat volgehouden hebt. Succes met abseilen en een goede jaarwisseling. Liefs Daan

  • 29 December 2011 - 11:19

    Yvette:

    Aaaah die muggen, verschrikkelijk hé : (
    Tja zo'n lekker hapje laten ze natuurlijk niet lopen haha.
    Weer een onwijs leuk verhaal, wat maak je toch veel mee & de foto's zijn ook prachtig!
    Fijne jaarwisseling alvast, maak er een leuk feestje van : )

    Liefs Yvette

  • 29 December 2011 - 15:46

    Nienke :

    Hee meid,

    Ik lees gewoon alles nu pas. Ik heb namelijk een ander e-mailadres (ralphennienke@hotmail.nl), dus ik lees jou berichtjes niet... per toeval heb ik dus even op mijn oude gekeken.

    Maar wat een verhalen Lau. Kan mij voorstellen dat er voor jou diepte maar vooral ook hoogtepunten zijn. Klinkt allemaal erg leuk hoor. Erg knap ook dat je de zware tocht hebt volgehouden..

    Hele fijne jaarwisseling.

    Liefs

  • 29 December 2011 - 16:21

    Dienke:

    Leuk om weer wat van je te horen. Het is niet alleen genieten, maar ook bikkelen dus.. Haha :)

    Wij zitten gezellig vol van de kerst, maar zijn al weer bezig met oud & nieuw. Dit jaar bij Cindy & Roy. Dat is wel weer anders dan andere jaren, maar lang niet zo anders als dat jij het dit jaar gaat vieren! Veel plezier!

    Liefs,
    Dienke

    p.s. sterkte met het ongedierte..

  • 29 December 2011 - 17:40

    Manouk:

    Wow wat een tocht. Knap!! Daar zul je zeker elke kerst nog over na gaan denken.
    Een hele fijne jaarwisseling en ben benieuwd hoe die bij jouw gaat verlopen deze keer.
    Liefs!

  • 29 December 2011 - 17:49

    Irma:

    Geweldig

    Jij ook een prettige jaarwisseling en tot volgend jaar.
    Groetjes van ons Nando Luuk Stan Wout en Irma
    Geniet er van.

  • 29 December 2011 - 18:21

    Cindy:

    Waw wat een stoer verhaal. 170 km kajakken!!! Wat een eind ;)!
    Leuk dat je er een paar foto's op hebt gezet.

    Fijne jaarwisseling meis!

    Liefs Cindy

  • 30 December 2011 - 12:37

    Oma Klein Gunnewiek:

    Laura wat een geweldige belevenis. Ik ben bij Bennie op de verjaardag en heb daarom je verslag gelezen. Ik doe het je niet na. Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.Groetjes Oma.

  • 30 December 2011 - 13:52

    Ellis:

    Klinkt toch wel leuk je verhaal ook al zaten er dieptepunten in. Lijkt me echt ontzettend gaaf om voor een korte periode zo in de natuur te leven!

    Een hele leuke jaarwisseling toegewenst en tot volgend jaar!

    Liefs xxx

  • 01 Januari 2012 - 18:05

    Hans En Ina:

    Hoi Laura,
    De muggen houden dus ook wel van een blanke blondine! Wat een geweldige tocht heb je gemaakt, 170 km kayakken: ik moet er niet aan denken. We zijn benieuwd wat je nog meer zult beleven.
    Ook willen we je nog een goed en voorspoedig 2012 toewensen. Nog veel plezier en gezond weer hier!

    Groetjes Hans en Ina

  • 01 Januari 2012 - 18:32

    Tanja:

    De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar meid!

    Wat een verhaal weer. Je maakt zoveel mee, echt super!
    Wij zullen Guido vanavond gezelschap houden. Hij gaat mee een drankje doen.

    Lfs!

  • 02 Januari 2012 - 12:59

    Sanne:

    Laura, wat stoer! Zo te horen heb je het goed naar je zin.. :-) Hoe was oud&nieuw? Natuurlijk ook van mij een gelukkig en avontuurlijk 2012!
    Ik ben ook nog wel benieuwd naar je stapavond uit je vorige verhaal? ;-)
    Veel plezier, genieten!
    Liefs Sanne

  • 02 Januari 2012 - 15:31

    Aylin:

    Laura,

    Wat gaaf om je verhalen te lezen! Echt heel stoer!
    Enne, een gelukkig nieuwjaar he, maar dat komt helemaal goed als ik dit zo lees!
    Heel veel plezier en succes nog op je reis!

    Liefs, Aylin

  • 07 Januari 2012 - 13:46

    Astrid:

    Hallo Laura
    Wat geweldig al die nieuwe ervaringen, vooral dat je varkens gezien hebt, ongelooflijk!!!!!
    Je bent een bikkel, geniet ervan, dit pakt niemand je meer af.
    Laura, een gelukkig Nieuwjaar en heel veel plezier op je reis.

  • 10 Januari 2012 - 15:32

    Joke:

    Wat een prachtige verhalen. Geniet nog heel veel van alles wat je meemaakt en laat het ons dan lezen. Een heel gelukkig 2012 gewenst!

    Groetjes Leo en Joke

  • 25 Januari 2012 - 16:50

    Willemijn:

    Hey!

    Jeetje wat een tocht zeg met dat kajakken.... Lijkt me echt wel zwaar! Helemaal met de nare omstandigheden zoals die muggen en t weer. Kan me voorstellen dat je met kerst extra genoten hebt van de luxe :D

    Ben nu benieuwd of je muggenbulten een beetje zijn weggetrokken want dat been en voetje zagen er niet al te prettig uit! Toch is alles bij elkaar een hele vette ervaring zo te lezen en vermaak je je nog steeds goed, echt leuk om te lezen!! :)

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Puerto La Cruz

Laura

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 28220

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 08 April 2012

Spaans en Avontuur

17 Februari 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: