Werken, Onspannen & Genieten - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Laura Weenink - WaarBenJij.nu Werken, Onspannen & Genieten - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Laura Weenink - WaarBenJij.nu

Werken, Onspannen & Genieten

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 April 2008 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hier weer een verhaaltje van mij!
Ik heb het hier nog steeds erg goed naar mijn zin en ik voel me ondertussen goed ingeburgerd en op mijn plek hier.
Maud en ik hebben de laatste 2 weken allebei receptie diensten gewerkt. Waardoor we soms ochtenden en middagen/avonden samen vrij zijn, maar waardoor we elkaar soms ook alleen ‘s avonds laat zien. Maar als we samen vrij zijn voor of na het werk, gaan we gezellig uitgebreid lunchen, fanatiek sporten ;), winkelen, naar de bios of zoals we gisteren gedaan hebben een wine estate bezoeken. (zie foto’s)
Volgende week begin ik echter in de housekeeping waardoor ik de hele week diensten heb van 8 tot 5. Ben erg benieuwd hoe het in de housekeeping zal zijn. Ik zal dan met alleen maar zwarte vrouwen werken, die bijna geen Engels kunnen, maar die de besten zijn in ruzie maken. Afgelopen week was ik 2x getuige van een ruzie tussen 2 zwarte vrouwen. En ik kan je vertellen dat dat hard tegen hard gaat! Die schreeuwen gewoon keihard tegen elkaar, niet normaal! Maar ik moet er altijd wel een beetje om lachen, want het is ook wel weer sensatie.

Behalve zwarten die ‘fights’ hebben met elkaar maak ik ook nog andere bijzondere dingen mee. Afgelopen woensdagavond kwamen alle ‘corporate relations’ van het hotel bij het hotel. Pieter had voor hen een murdergame georganiseerd. En natuurlijk waren ik en een paar collega’s de verdachten in deze zaak! (Zie foto’s) (Dit zijn overigens ook de collega’s waar ik het meest mee werk.) De dag zelf ben ik met Liezl (collega) druk geweest om de conference zaal een beetje in een moord sfeer te hullen. Pieter kwam hierbij op het idee om ‘Spook Asem’ (Suikerspin in Afrikaans) te gebruiken. Dit zag er erg leuk uit, maar tegen de tijd dat de gasten kwamen was het helemaal verpieterd en zat er overal opgedroogde suikerspin aan de schilderijen, lampen, kasten en een dure klok. Natuurlijk hadden wij (Liezl en ik) dit gedaan en kregen we de waarschuwing dat als Mr. Benade (eigenaar) dit zou zien wij een groot probleem hadden. Gelukkig was het maar suiker en kregen we alles eraf….
Verder ben ik vorige week woensdag ook nog naar een golfwedstrijd geweest om ons hotel te promoten. Hier moest ik samen naar toe met 2 collega’s en 1 hiervan had mijn outfit uitgezocht. Een of andere ouderwetse jurk uit de ik weet niet hoeveelste eeuw. Hier stond ik dan, in een belachelijke jurk, de hele dag een beetje voor schut te staan. En nee, hier heb ik gelukkig geen foto’s van! ;)

Vorig weekend hadden we een mountainbike groep uit Nederland in ons hotel. Voor de kenners onder ons: Dolphin Trek (Bart Brentjes fietst hierbij)
Zij waren hier voor de ‘Cape Epic’. De tour zat er onderhand op en ze hadden hun laatste weekend in ons hotel. Ook waren hier een aantal media mensen bij.
Met hen hebben we een erg gezellig weekend gehad:
Die zaterdag vroeg Ralf (manager van DT) of ik zin had om met hen wat te drinken in Stellenbosch. Ik had een late dienst en de volgende dag een vroege dienst (6:30) dus ik zag het eerst niet echt zitten. Later besloten Maud en ik om toch maar ff te gaan. Dit ff werd iets langer en uiteindelijk was ik om 5:00uur thuis. Helaas ging mijn wekker om 6:00 uur weer en helaas had ik ook nog eens geen stroom (valt hier ’s ochtends om de dag een paar uur uit). Ik kon dus met het licht van mij mobiel mijn lenzen in doen, niet echt ideaal dus. Gelukkig had ik voordat ik ging slapen nog gedoucht. Onderhand was ik behoorlijk laat en reed ik in een behoorlijk tempo door de regen naar mijn werk. Onderweg heb ik nog bijna 1 of ander dier aangereden, maar uiteindelijk was ik op tijd op werk. Ook daar was het helemaal donker. Mijn collega had zich ook nog eens verslapen dus de ochtend begon goed. Gelukkig voelde ik mij wonderbaarlijk fit en heb ik de dag verder goed volbracht.
’S Avonds ben ik nog weer uiteten geweest met de mannen van de media en een stel uit Cape Town. Daarna zijn we nog weer in de hotelbar beland. Al met al een erg gezellig weekend dus!
Zo zitten we eigenlijk regelmatig tussen de Nederlanders.
Een vriendin van Maud is met Pasen hier geweest met een hele groep Nederlanders en daarnaast heb ik nog een paar keer afgesproken met de Nederlandse studenten die hier zitten.

Oh trouwens, voordat ik het vergeet, we hebben hier ook last van mega grote spinnen!! Zie foto!! De eerste 2 keer heeft ons gastgezin ze weggehaald, maar laatst moesten we het een keer alleen doen, omdat er niemand was om te helpen. Wat een onderneming was dat zeg! Maar het is gelukt!
Maar toen we eenmaal het spinontruimen onder de knie hadden, werden we echter weer op de proef gesteld. Dit keer vloog er een vogel naar binnen. Maar wederom is het ons gelukt om ons huis in veiligheid te stellen, ondanks dat die vogel letterlijk 7 zeven kleuren stront gescheten heeft. Maarja, vind je het gek als twee gekken met een bezem op het raam aan het slaan zijn om een vogel te verjagen….

Morgen gaan Maud in ik naar Kaapstad. Daar gaan we een helikopter vlucht doen, een tocht op een speedboot en een sunsetcruise!! Erg leuk dus! Volgende keer laat ik weten hoe dit was!

Lekkere naweek nog!

Heel veel groetjes uit Zuid Afrika!!
(Waar het nu herfst is en het vooral ’s avonds/’s nachts een stuk kouder wordt!!)

xxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 April 2008 - 20:47

    Ina & Hans:

    Hoi Laura
    Weer een gaaf verhaal, jij vermaakt je wel.
    Fijn dat wij weer eens wat van je horen.
    Jouw weekenden zijn spannender dan die van Guido.

    xxx


  • 13 April 2008 - 09:26

    Ellis:

    He Laura!

    Fijn weer iets van je te horen, zat er al naar uit te kijken!
    Je maakt echt leuke dingen mee joh!En leuk dat er ook regelmatig Nederlanders zijn!
    Die spinnen zouden echt niks voor mij zijn, ik zou nachten niet slapen denk ik, haha!!!
    Nou heel erg veel plezier nog, maar als ik zie wat je allemaal op de planning hebt staan, gaat dat helemaal goed komen!

    Liefs kus Ellis

  • 13 April 2008 - 10:24

    Sanne:

    Haii Laura!
    Erg leuk om weer op de hoogte te zijn van je nieuwe belevenissen! Echt gaaf! Zo te horen heb jij het daar super naar je zin :) Ik ben erg benieuwd naar je week in de housekeeping ;) En je belevenissen in Kaapstad. HEt klinkt veelbelovend :) Hier in Nederland begint het een klein beetje lente te worden, maar het valt nog wel een beetje tegen.
    Meid, geniet er van!
    Liefs, Sanne

  • 13 April 2008 - 16:08

    Dienke:

    He Laura!

    Op het spinnenverhaal na, helemaal goed! En het weer is om jaloers op te zijn! Afgelopen donderdag heb ik na het allerlaatste tentamen heerlijk op het terras met een wijntje in de zon kunnen zitten. Eenmalig helaas want daarna weinig zon meer gezien. Tip voor jou: Bij terugkomst dus even mee brengen.

    Wel gaaf zo'n moordspel trouwens. Lijkt me wel leuk om eens te doen!

    Tot snel meis!

    Liefs (Tim en) Dienke

  • 13 April 2008 - 16:23

    Tanja:

    Ieeh! Wat een enge spin zeg :S Wat goed dat jullie die zelf weg durven te halen haha.. volgens mij was ik iedere keer gillend weggerend ;)

    Fijn om te horen dat je je zo goed vermaakt met alle mensen die daar komen :) Had ook niet anders van je verwacht ;)

    Heel veel plezier met de uitjes die je gaat ondernemen.. Ben benieuwd naar je verhalen daarover. Is het een helikopter vlucht over Stellenbosch? Lijkt me erg gaaf om daar foto's van te zien straks.

    Geniet nog maar lekker daar :) Dikke knuffel! Tanja

  • 13 April 2008 - 17:23

    Nienke:

    Heee Lau,

    Wat een verhaal weer. Je vermaakt je echt wel :) Harstikke leuk meid!!

    Iehh idd wat een vieze grote spin zeg, haha, maar netjes dat jullie hem even hebben opgeruimd!! :)

    Hier wordt het weer ook iets beter, redelijke zon, alleen in de schaduw is het nog erg frisjes...

    Meis, geniet er nog van en succes in de housekeeping!! Ik hoop niet dat jij ruzie krijgt met die vrouwen haha..

    Liefss,
    Nienke

  • 14 April 2008 - 11:53

    Agat:

    hej lau!

    bah echt grote spin iehh op de fotos te zien was maud de gelukkig die m weg mocht halen haha leuke dingen heb je weer meegemaakt zo te lezen.!

    leuk dat je van die uitstapjes maakt in het weekend ook met andere Nederlanders :) Heel veel plezier nog met alle dingen die je daar gaat doen!

    vandaag ben je met de helikopter gaaf man!! en tocht op een speedboot ben jaloers!! ben benieuwd hoe dat was!

    liefss agat

  • 15 April 2008 - 06:38

    Nicole:

    Heee meis!
    Leuke foto's man! Krijg er helemaal het zomergevoel door ;)! Succes met de vrede bewaren in de housekeeping :P, en ik ben benieuwd naar je verhalen over de helicoptervlucht en die sunsetcruise (klinkt niet slecht ;).

    xxx

    p.s bedankt voor de contacten die er gelegd zijn id media... wie weet kan ik je naam ooit nog eens gebruiken :P

  • 15 April 2008 - 13:40

    Cindy:

    Hey Lau!

    Wat een leuke foto's! Krijg er helemaal vakantiegevoel van. Erg leuk weer iets van je te horen, fijn dat je daar zo goed vermaakt.

    Succes met de housekeeping haha, ben beniewd hoe dat gaat.

    xxliefs


  • 15 April 2008 - 16:40

    Linda:

    He "nepzus",

    Klinkt allemaal goed zeg. Ik wil ook wel weer naar Zuid-Afrika.

    Nog heel veel plezier en succes,

    xxx Linda

  • 16 April 2008 - 16:52

    Astrid:

    Hoi Laura

    Leuk te horen dat je het naar je zin hebt daar. Geniet er lekker van.

    Groetjes van Astrid

  • 16 April 2008 - 19:32

    Sandra:

    He Lau,

    Heb nog even geen tijd om je verhaal helemaal te lezen, maar dat ga ik binnenkort zeker doen. Wilde iig even kwijt dat je erg goed uit ziet op de fotos! Je straalt echt enorm!

    Nou, binnenkort een berichtje over alles wat je weer meegemaakt hebt! ;)

    Liefs Sandra.

  • 21 April 2008 - 14:11

    Bart:

    Hey Laura, klinkt allemaal super, nog veel succes en plezier! Xx

  • 27 April 2008 - 12:06

    Lize:

    hey laura,

    Jij hebt de smaak ondertussen ook helemaal te pakken van het buitenland en dat is ook niet zo gek, super gaaf en mooi allemaal, geniet er nog van!!!

    liefs lize

  • 30 April 2008 - 09:55

    Danielle:

    Wow, Laura ik ben trots op je dat jullie die spinnen in jullie 'eentje' opruimen ;)
    Ben benieuwd hoe je het in Kaapstad gehad hebt.
    Fijne Koninginnedag vandaag, leuk dat jullie dat daar ook gaan vieren!!
    Liefs Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Update vanuit Stellenbosch!

02 Mei 2008

Een wereld van verschil!

12 April 2008

Werken, Onspannen & Genieten

22 Maart 2008

Ja hoor, ik leef nog!

27 Februari 2008

Eindelijk bericht!
Laura

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 28262

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 08 April 2012

Spaans en Avontuur

17 Februari 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: