Eindelijk bericht! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Laura Weenink - WaarBenJij.nu Eindelijk bericht! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Laura Weenink - WaarBenJij.nu

Eindelijk bericht!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hier dan nu eindelijk een verhaal! Sorry dat jullie pas zo laat wat van mij horen, maar we hebben nog steeds geen internet en we hebben het daarnaast ook erg druk gehad! Ik zit nu even in een internet café, maar hoop toch echt wel dat we binnenkort een keer internet krijgen!
Maar we zitten hier nu een week en ik heb het enorm naar mijn zin! Het weer is heerlijk (op de bui van gister na) en de omgeving nog mooier! Stellenbosch is een leuke plaats en in het hotel heb ik het ook naar mijn zin!
Maandag zijn we aangekomen in Cape Town en vervolgens werden Maud (met haar ben ik in Stellenbosch) en ik opgehaald door mijn hotel. Hier aangekomen konden we gelijk bij de general manager, genaamd Pieter, in het kantoor komen. Hij heeft toen super veel voor ons geregeld. Binnen no-time hadden we een tour door Stellenbosch, een auto, een rondleiding door Maud haar hotel, mijn hotel, een Afrikaanse simkaart en een doktersbezoekje. Daarnaast gingen we ook nog naar een nieuw restaurant van Pieter. Dit moest nog helemaal ingericht worden. Pieter vond het schijnbaar niet echt nodig om even aan ons uit te leggen wat we daar deden. Dus daar stonden we dan, net aangekomen in Stellenbosch en nog geen tijd gehad om ons op te frissen of even te relaxen. Er stonden een aantal tafels en een aantal stoelen en die moesten we een beetje recht gaan zetten. Pieter was zelf echter druk met allerlei andere dingen… Na een paar stoelen verschoven te hebben gingen we weer. Haha Wat hebben we daar gelachen zeg, we wisten totaal niet wat we daar deden, maar goed, wat dat betreft is Pieter wel een beetje vaag.

De volgende ochtend moesten we al om 7 uur op het hotel zijn, zodat we optijd bij home-affairs zouden zijn. Dit is het kantoor waar je je visum moet regelen. We waren niet voor niks zo vroeg opgestaan, we waren namelijk de eerste en we stonden met een half uur weer buiten. We dachten dat we de rest van de dag lekker konden gebruiken om even een beetje bij te slapen en wat rond te kijken…Maar dit ging dus niet door, we konden nl. gelijk aan het werk! Het harde werkers leven, met 5/6 dagen werken in de week was begonnen… Hoewel we gelijk met werken moesten beginnen was de eerste week, ondanks het werk, toch wel vakantie, of nouja, dat hebben we er maar van gemaakt. We zijn dan ook elke avond lekker uit eten geweest om onze vakantie te vieren. Maar sinds afgelopen maandag is de vakantie afgelopen ;) dus gaan we minstens 1x per week zelf koken ;)

Werk bevalt me goed. Ik heb erg leuke collega’s, eigenlijk alleen maar jonge mensen. Ze zijn allemaal erg aardig en 2 collega’s willen ons het uitgaansleven van Stellenbosch gaan laten zien en een andere collega heeft ons al uitgenodigd om een keer bij haar te komen eten.
Woensdag heeft Lilanie (collega) mij alles uitgelegd over hoe je een reservering moet maken. Die dag erna zat ik al helemaal alleen op reserveringen, dus ik had helemaal zin om ermee aan de slag te gaan. Helaas was het erg rustig die dag en heb ik weliswaar 1 reservering gehad haha.. Dat is dan ook gelijk het nadeel van mijn hotel, dat het erg klein is en er dus bijvoorbeeld weinig reserveringen binnenkomen…Maar het voordeel is dat ik veel dingen tegelijk leer en mij veel uitgelegd wordt.
Afgelopen vrijdag heb ik ook nog aan promotie activiteiten gedaan haha! Namelijk: Bij een stoplicht flyeren!!! Haha daar stond Laura dan langs de weg. Maar goed ik heb het overleeft. Op een brandplek na dan... Had namelijk mn nek vergeten in te smeren. Dom, Dom, Dom! Die is dan ook flink verbrand en links in mijn nek heb ik daar een nare brandplek aan over gehouden, maar dat gaat hopelijk vanzelf weer over.

De eerste paar dagen dat we er waren hebben we in een B&B geslapen, maar omdat Pieter ons een paar nachten in het hotel aanbood, hebben we vrijdag en zondag nacht in mijn hotel geslapen. Zaterdag was dat ook de bedoeling, maar door een Celine Dion concert in Stellenbosch waren beide hotels volgeboekt. We werden toen uitgenodigd om bij Pieter te slapen. Was echt super grappig, want hij is homo en hij woont weer samen met de stagebegeleider van Maud! Het was erg gezellig en we hebben onze eerste braai gehad. Pieter ging nog voor ons zingen en pianospelen..Echt super mooi!! Wat kan hij zingen zeg!

Al met al hebben we vorige week heeltijd uit onze koffer geleefd en onze koffers bivakkeerden ong. constant in een kantoor in mijn hotel. Maar gelukkig zijn we afgelopen maandag eindelijk in ons appartementje getrokken. Erg mooi! We hebben een tuin voor onszelf met een zitplek en een braai. Ook mogen we gebruik maken van het zwembad. Maud en ik slapen gezellig op 1 kamer zodat we de woonkamer ook echt als woonkamer kunnen gebruiken. De badkamer is met douche en bad en daarnaast hebben we nog een kleine keuken. Elke week komt er iemand poetsen dus dat hoeven we gelukkig al niet meer te doen. Erg prima dus!

Afgelopen zaterdag hadden we een dag vrij en we hebben deze dag dan ook optimaal benut! Vrijdagavond zijn we voor het eerste wezen stappen. Dit was erg gezellig! We vielen alleen wel een beetje buiten de boot met mijn 3 kwartsbroek en Maud haar rok tot over de knieën. Iedereen had nl. echt hele korte rokjes aan! We kregen dan ook totaal geen aandacht van de jongens en ons voornemen om leuke contacten te zoeken ging dus ook niet door. Toch was het er zeker niet minder gezellig door en hebben we ons eigen feestje daar wel gemaakt!
De drank is daar overigens vet goedkoop! Voor ong. een euro heb je daar een mixdrankje.
Nadat ons zelfbeeld flink gedaald was na vrijdagvond ;) werden we zondag in de shoppingmall van Somerset West ook nog eens openlijk uitgelachen. Na lang denken over wat er toch raar moet zijn aan ons, kwamen we tot de conclusie het waarschijnlijk Maud haar laarsjes moesten zijn. (erg leuke laarsjes, maar hier zie je zulke laarsjes niet) Toen ik dit verhaal aan liezl (collega) vertelde, zei zij dat dit het idd waarschijnlijk was. In Zuid-Afrika draag je tenslotte geen laarsjes als het zomer is! :)

Zaterdag overdag zijn we naar een wijnproeverij gegaan. Wat was het daar mooi zeg!! Daarnaast was het heerlijk weer en zaten we dus heerlijk relaxt wijnen te proeven op een prachtig terras…
Hierna wouden we naar een scooter winkel, maar deze was helaas al gesloten. We hebben nl besloten op aanraden van Pieter scooter te kopen, zodat we ondanks onze verschillende shiften allebei fatsoenlijk op ons werk kunnen komen en geen 2e auto nodig hebben.
Vervolgens zijn we nog naar een rugbyveld geweest, maar helaas was de wedstrijd net afgelopen. Wel zijn we van plan wedstrijden te gaan bezoeken, want we willen ons natuurlijk totaal aanpassen aan de Zuid-Afrikaanse cultuur waar rugby zo populair is ;)

Het links rijden was in het begin wel even wennen, daarnaast was de weg voor ons in Stellenbosch ook niet vanzelfsprekend. We zijn vorige week een aantal keer verdwaald, maar na een beetje rondrijden, kwamen we er elke keer vanzelf. Nu beginnen we de wegen een beetje te kennen en ons nieuwe appartementje is Gelukkig heel gemakkelijk te vinden…

Maar ik ga er maar eens een eind aan maken! …
Conclusie van het verhaal: Ik vermaak me erg goed hier in het warme en super mooie South Africa!

Liefs en heel veel groetjes!!

Laura


  • 27 Februari 2008 - 19:30

    Desiree:

    heel laura, klinkt allemaal geweldig! ben toch eigleijk stikkem wel een beetje jaloer s :):)
    enn over die aandacht die je niet krijgt omdat je geen korte rokjes aan hebt.. kom

    jij met je sprankelende aanwezigheid en stralende glimlach moet toch zo al harstikke veel aandacht krijgen?? waarschijlijk waren ze gewoon te scheiterig omdat jullie d'r zo geweldig uitzagen ;) hihi

    heej meis! have fun! geniet ervan!!
    en werkze ;)

    kuzzz

  • 27 Februari 2008 - 19:31

    Desiree:

    heel laura, klinkt allemaal geweldig! ben toch eigleijk stikkem wel een beetje jaloer s :):)
    enn over die aandacht die je niet krijgt omdat je geen korte rokjes aan hebt.. kom

    jij met je sprankelende aanwezigheid en stralende glimlach moet toch zo al harstikke veel aandacht krijgen?? waarschijlijk waren ze gewoon te scheiterig omdat jullie d'r zo geweldig uitzagen ;) hihi

    heej meis! have fun! geniet ervan!!
    en werkze ;)

    kuzzz

  • 27 Februari 2008 - 19:33

    Ellis:

    He Laura!

    Klinkt allemaal super leuk! Gelukkig heb je het naar je zin daar. Je zult over vijf maanden dan wel lekker bruin terugkomen!!! Hopelijk verbrand je je niet te vaak;)
    Fijn dat je leuke collega's hebt en je het naar je zin hebt op je werk!

    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk;)

    Liefs kus Ellis.

  • 27 Februari 2008 - 19:34

    Dees:

    lekkere cocktail!! volgensmij ben je nu bezig op je site dus als je tijd hebt, kom maar in je chatbox :):)en d'r ging net wat mis met me computer dus vandaar dat hij er 2x staat..

  • 27 Februari 2008 - 19:59

    Sanne:

    Laura, wat onzettend leuk om te lezen! En fijn om te horen dat je je daar prima vermaakt onder de stralende zon! Oooh, ook ik ben jaloers hoor.. Hebben jullie de auto samen gekocht? En dan ook nog scooter rijden, toe maar! Ik hoop snel weer iets van je te horen. Geniete he meissie!!!! Werkse voor de komende dagen :)
    Liefs,
    Sanne

  • 27 Februari 2008 - 20:01

    Elsewiets:

    Ha Laura,
    Leuk van je te horen!
    Is Guido nou ook al vertrokken en kunnen we zijn verhalen ook volgen? Kun je me het adres geven?
    Wel gezellig dat je er met Maud zit, in je eentje zou het een heel andere belevenis zijn.
    Heb het goed en ik geniet van je verhalen!
    Stef heeft zich in Guinée Bissau ooit ook zo ontzettend verbrand: blaren op zijn schouders, ik hoop dat je er niet teveel last van hebt! Goed vet houden! Die in munt geïmpregneerde vette gazen zijn dan erg lekker koel: apotheek!
    Alle goeds, Els.

  • 27 Februari 2008 - 22:34

    Tanja:

    Laura! Super om je eerste bericht op je site te lezen! En nog wel direct met foto's erbij.. loop je toch al weer voor op Guido ;) Pluspuntje :P

    Fijn om te horen dat je je zo goed vermaakt. Niet verkeerd natuurlijk om je te kunnen vermaken op je werk.

    Ik wacht op je volgende mooie verhaal, heel veel plezier nog verder!!

    Knuffel!

  • 27 Februari 2008 - 22:41

    Nicole:

    heeej!

    Wat een fantastisch verhaal en foto's! Wat een omgeving zeg ;)!! Jeezus.. ik ga nu echt geld sparen hahaha...:P

    Mooi voor jullie dat jullie het zo getroffen hebben ;)! Ik begrijp dat het een ander verhaal gaat worden in Zuid-Afrika dan het voor mij was in Amerika met het - geen alcohol onder 21 jaar beleid - :P...

    Kijk alweer uit naar het volgende verhaal!!

    dahaagxxx

    Oja wat is het adres van Maud? Ben ook wel benieuwd naar haar verhalen en foto's!

  • 27 Februari 2008 - 22:44

    Linda:

    Lauraaa, dat klinkt allemaal goed zeg! En het weer is daar een stuk beter dan hier, wij hebben al een paar keer regen gehad! Maar zo te lezen heb je het daar goed naar je zin, mooi! Ik kijk uit naar je volgende berichtje en natuurlijk naar nog veel meer foto's waarop je kunt zien dat het zulk mooi weer is!

  • 28 Februari 2008 - 07:15

    Dienke:

    Wat een super verhaal Lau! Fijn om te lezen dat je je draai gevonden hebt. Leuke foto's ook, zit toch nog wel een beetje met het idee te spelen om langs te komen ;) Wil jou natuurlijk wel eens op die scooter rond zien crossen haha!
    Tot snel maar weer (hopen wij dan haha!)

    Liefs

    p.s. Had je vanmorgen toevallig al een sms gestuurd (had je verhaal nog niet gezien). Gebruik je je NL nummer nog?

  • 28 Februari 2008 - 08:00

    Sanne Andela:

    HEE LAURA,
    Echt super leuk man.. Zo te lezen heb je het erg naar je zin en gaat het erg goed.
    Ik krijg helemaal de kriebels als ik dit zo hoor... ga toch nog eens even met Anouk overleggen haha.
    Leuk om al je verhalen te lezen ik wacht met spanning af op het volgende verhaal.

    Werkse en geniet ervan! Dikke kus Sanne A

  • 28 Februari 2008 - 09:22

    Daniëlle:

    He Laura!! Wat super dat je het al zo leuk hebt daar!! En de foto's zien er zeker goed uit! Hopelijk zijn de borden bij jullie beter dan bij Guido en zit je niet meteen in een ander land als je verdwaalt bent en je alleen een bordje India kunt volgen hahaha! En pas op met je scooter he :p misschien kun je eerst een lesje gaan volgen voordat je met z'n tweeën tegen een muur rijdt whahaha.
    Liefs, knuffel Daan

  • 28 Februari 2008 - 09:37

    Ina:

    Hee Laura. Al heel wat beleefd in anderhalve week! Wel fijn, dat jullie met zn tweeën zijn, Guido moet het maar in zijn eentje zien te rooien en dat zonder geld! Gisteren vanuit Ned. geld overgemaakt en nu maar hopen dat het over komt.Ik denk, dat hij wel jaloers is, als hij jouw verhalen leest.
    Maar gisteren heeft hij genooooten van een hamburger!

    Geniet er maar van en succes met je werk.

    Groetjes
    Ina

  • 28 Februari 2008 - 09:39

    Nienke:

    Hee Lau,

    Dat klinkt fantastisch. Je geniet echt, dat kan ik wel lezen.. Prachtig.. Ik ben nu even stiekem onder werktijd jou bericht aan het lezen..

    De foto's zijn ook echt geweldig. En de natuur vind ik echt mooi om te zien. En idd jij met je geweldige uitstraling en je mooie blonde haren kan toch niet buiten de boot vallen?? ;)

    Ik ga weer terug naar mijn werkzaamheden..

    Geniet er nog van..

    Liefss

  • 28 Februari 2008 - 09:41

    Anouk:

    He Laura,

    Echt super om te horen dat je het zo naar je zin hebt daar! Maar wat wil je ook, lekker weer, cocktail en wijn, leuk hotel..... Die 5 maanden gaan helemaal top worden!! Heel veel plezier nog!

    Groetjes Anouk

  • 28 Februari 2008 - 10:58

    Agat:

    hej lau!

    super om je verhaal te lezen! fijn dat je het zo naar je zin hebt :) gelukkig maar!!

    Leuk om ook wat fotos van je te zien hoe het daar is :) heel veel plezier nog en ik wacht op je volgende verhaal

    liefsss

    p.s volgende x alles goed insmeren he ;)

  • 28 Februari 2008 - 15:33

    Suzanne:

    Heej laura,
    Ziet er goed uit op de foto's!! wou dat ik ff langs kon komen! veel plezier nog en tot snel!

    xx uit londen!

  • 29 Februari 2008 - 09:56

    Milana:

    Heej Laura! :D

    Na endlich wah, een verhaaltje :P Niet dat ik nou zo veel tijd heb om alles te lezen.. Maar goed. Heb het helemaal gelezen hoor! Het klinkt geweeeeldig!! En het is lekker zonnig zo te zien :D Heel veel plezier daar en groetjes aan Maud en succes met je stage!! Tot het volgende bericht :D

    x Milana

  • 29 Februari 2008 - 11:55

    Manouk:

    Hee Lau!

    Dat klinkt allemaal erg goed zeg! Leuk om ook een al vast een kleine impressie te krijgen van waar je zit.
    Ik zie je ook al helemaal zitten op die wijngaard, in het zonnetje! :)

    Have fun daar! Succes met de reserveringen ;)

    Lfs!!

  • 01 Maart 2008 - 18:18

    Sandra:

    He lieve Laura!

    Wat een mooi stukje, wat een positief verhaal zeg! Echt heel fijn dat je je daar zo vermaakt! Je ziet er ook erg goed uit, lekker al een kleurtje, top! Wat een gave omgeving daar zeg!
    Genieg nog even van je weekend en werk ze volgende week!

    Xx San.

  • 03 Maart 2008 - 11:43

    Jesper:

    Hej Lau, Wat leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt! :) Hoop dat je guido ook wat beter kan bereiken want dat loopt nog niet echt lekker had ik gehoord. Heel veel plezier nog en wil je aub ook wat foto's maken van regen/wolken, of zijn die er echt niet? :O ;)

    Kuzz Jesper

  • 03 Maart 2008 - 17:44

    Maria En Lize:

    Ha die Laura,

    Goed om te lezen dat je zo via deze sites Guido onder controle houdt! Je familie is trots op je!En niet alleen daarom....klinkt allemaal super leuk! Heb je al een rol in de serie geregeld?

    groetjes maria en lize

  • 04 Maart 2008 - 09:50

    Astrid:

    Fijn om te horen dat het zo goed gaat met jou en met Guido, volgens mij worden jullie alle twee veel te veel verwend daar, maar geniet er maar lekker van. We hebben in de koffie pauze gezellig samen jullie mail even doorgelezen. Ik wens je heel veel plezier en geluk.

    Groetjes Astrid

  • 04 Maart 2008 - 14:28

    Bob:

    Ha die Laura, fijn om te lezen dat het ook goed met jou gaat.
    1 tip: werk vooral niet te hard. Zou ik ook niet doen.

    Groetjes,

    Bob Relker

  • 04 Maart 2008 - 21:24

    Reeny:

    Hey Laura!

    oeeeh wat een lekker weertje.. mooie blauwe lucht op de foto's!
    Fijn dat de eerste week goed is bevallen! Ik ben benieuwd na de volgende verhalen!
    Veel plezier en geniet ervan! (vooral van die cocktailtjes!! :D)

    Liefs Reeny

  • 06 Maart 2008 - 12:39

    Cindy:

    Eey Lau,

    Wat een leuk verhaal! klinkt super daar, fijn dat het zo leuk hebt!! Hier regent het weer eens de hele dag dus wees maar blij dat je lekker met je cocktailtje in de zon zit!

    Succes met de reserveringen en vergeet niet weer een verslagje te doen van wat je meemaakt. Altijd leuk!

    Have fun meid!

    Xx Cindy

  • 10 Maart 2008 - 16:46

    Made:

    Hey Lau,
    leuk verhaal & foto's! Heel veel plezier en een beso uit Spanje!

  • 12 Maart 2008 - 10:35

    Anne:

    Hey Laura
    Wat super leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Al veel korte rokjes gekocht, om toch contacten te leggen?
    Veel plezier en ik wacht weer een bericht van je af.
    Groeten Anne

  • 16 Maart 2008 - 19:26

    Louise:

    Hey Laura,
    Mooi is het daar bij jou maar hier mis ik je wel.
    Groeten van Louise

  • 18 Maart 2008 - 20:19

    Nicole:

    Waar o waar blijft je volgende verhaal??? :D

  • 19 Maart 2008 - 12:50

    Dees:

    ja dat vroe gik me ook al af..

    waar blijft je volgende verhaal"?? ben benieuwd wat je d'r allemaal meemaakt...

    laat snel wat van je horen!!

    liefs Desiree

  • 19 Maart 2008 - 13:56

    Tanja:

    Ik wil ook een nieuw verhaaltje ;) haha..
    ik wil, ik wil, ik wil...

  • 19 Maart 2008 - 14:18

    Nienke:

    Idd, Lau laat eens weer wat van je horen, we zijn allemaal benieuwd en nieuwgierig en willen graag je belevenissen volgend ;)

  • 19 Maart 2008 - 14:19

    Nienke:

    -d natuurlijk ;)

  • 19 Maart 2008 - 19:00

    Monique:

    hay laura het ziet er ellemaal wel erg vakantie achtig uit mooi man, tussen het harde werken door toch mar lekker genieten van het mooie weer en in een kort rokje op zoek naar mooi .........en.Ha Ha
    Heel veel SUCCES en we blijven je verhalen lezen. Erg leuk.groetjes de Scheppers

  • 20 Maart 2008 - 14:20

    Anne:

    Heey Laura,

    Leuk je verhaal te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt daar!! Geniet er lekker van en veeeeeeel fotootjes maken he!! Ben benieuwd naar je belevenissen!

    Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Update vanuit Stellenbosch!

02 Mei 2008

Een wereld van verschil!

12 April 2008

Werken, Onspannen & Genieten

22 Maart 2008

Ja hoor, ik leef nog!

27 Februari 2008

Eindelijk bericht!
Laura

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 28265

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 08 April 2012

Spaans en Avontuur

17 Februari 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: