Update vanuit Stellenbosch! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Laura Weenink - WaarBenJij.nu Update vanuit Stellenbosch! - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Laura Weenink - WaarBenJij.nu

Update vanuit Stellenbosch!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hallo Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen dus vandaar weer een nieuw verhaal.

Begin mei zijn we op safari geweest met de ouders van Maud! Dit was echt super! De safari was in Worcester bij Fairy Glen. We begonnen met een lekker ontbijtje waarna we vervolgens aan onze safari begonnen. Het was echt super leuk! We hebben vele dieren gezien, zie foto’s, en onze ogen uitgekeken.
Een paar weken geleden zijn we naar de Good Food and Wine show geweest in Kaapstad. Er was vooral veel drank te consumeren, maar natuurlijk ook food. Daar kwamen we toevallig ook de Nederland uit Kaapstad tegen, dus het was een gezellig dagje.
Verder zijn we ook nog naar Canal Walk geweest. Het grootste winkelcentrum van Zuid-Afrika. Echt een super groot en mooi winkelcentrum! Daar kun je wel dagen rondzwerven zonder je te vervelen...
Van Seggelen (mijn leraar van school) is ook nog op bezoek geweest en gelukkig waren ze erg tevreden over mij en mocht ik blijven ;), een pak van mn hart! We zijn toen dat weekend gezellig met alle studenten hier in de Western Cape en Meneer van Seggelen uiteten (op kosten van school jaja) en uit geweest! Was erg leuk!
2 weken geleden zijn Maud en ik weer naar Kaapstad geweest omdat we samen een weekend dag in het weekend vrij hadden. We zijn die avond uiteten geweest bij Stardust, een restaurantje in een buitenwijk van Kaapstad. Dit was echt super leuk! Ik heb nog nooit zoiets gezien..Alle obers gaven tussendoor allerlei optredens en iedereen stond op een gegeven moment te dansen en het ging echt helemaal los daar. Het restaurant was dan ook helemaal volgeboekt en wij hadden met geluk nog een plaatsje kunnen bemachtigen. Was echt super!
Vervolgens zijn we verder gegaan naar een club op de 31e verdieping van de ABSA bank. Wederom super leuk daar! ’S Nachts hebben we in een hostel geslapen waar we om 9 uur ’s ochtends ons bed uit geroepen werden! Dat was dan weer iets minder .
Maar de zon scheen en we besloten te gaan skydiven, helaas kon dit niet doorgaan omdat het volgeboekt was. Toen hebben we lekker een dagje op het terras gezeten in het mooie Camps Bay!
Op stage gaat het ook allemaal nog steeds goed. Ik ben al gepromoveerd naar duty manager dus ze moeten allemaal al naar mij luisteren hier. ;) Ik vul gaten waar nodig, maar werk vooral receptie shifts.
Laatst moest ik notulist zijn bij een verhoor. Een werknemer, Randall, was onder werktijd naar zijn secret lover geweest met de auto van de zaak en toevallig had de manager on duty (Vincent, de ex van de secret lover in kwestie) dit opgemerkt. Toen moest hij dus op verhoor komen. Nou, het was net een rechtzaak. Pieter was de voorzitter, Terthea was de aanklager, Randall was de verdachte en Vincent de getuige. Het ging allemaal heel officieel, ik kon soms bijna m’n lach niet inhouden. Randall vond namelijk dat Vincent gewoon jalours was haha. Tja je maakt hier dingen mee, soms bijna niet te geloven!

Het gaat hier dus nog steeds allemaal heel erg goed!
Wij hebben hier trouwens niks gemerkt van het geweld wegens vreemdelingen haat wat zich hier afspeelde. Het is ook hier in Stellenbosch geweest, maar gelukkig alweer onderdrukt. Wel zijn er 2 mensen vermoord, maar dit heeft zich allemaal afgespeeld in de wijk Kayamandi. Tis namelijk zwart tegen zwart, dus wij krijgen er niks van mee.

Ik begin nu aan mijn laatste 5 weken stage alweer. Tijd gaat super snel, dus ik ga nog even flink genieten!

Heel veel liefs, Laura

  • 10 Juni 2008 - 17:10

    Nienke:

    Heee Meis,

    Wat een ontzettend leuk verhaal weer! Je geniet echt meid! Wel blijven doen he (maar daar ben ik ook eigenlijk niet bang voor)

    Jammer dat het skidiven niet doorging, dat lijkt mij ook echt super leuk. Haha grappig dat alle obers etc gingen dansen in het restaurant..

    Gelukkig maar dat je niets hebt meegekregen van de "gevechten", ik was er al een beetje bang voor namelijk.. Gelukkig gaat alles bij jou naar wens..

    Wat fijn dat je al zo'n functie hebt gekregen dat mensen naar jou moeten luisteren (heb je zeker altijd al gewild) ;) Echt superrr

    Geniet nog even, wij zien je snel weer!!

    Liefss

  • 10 Juni 2008 - 17:25

    Tanja:

    Hee meiske!

    Gaaf zeg die safari.. Mooi om die wilde dieren toch eens van dichtbij te hebben gezien. Super leuk om de foto's ook te zien. Stonden jullie echt zo dichtbij?

    Knap van je dat je al zo'n functie hebt weten te bemachtigen ;)
    Geen wonder dat je school tevreden met je is.. had ook niet anders van je verwacht :)
    En wat heb je van 'de rechtzaak' allemaal genotuleerd ;) Helemaal niet nieuwsgierig hoor haha.. Hoop iig dat ze eruit zijn gekomen. Mannen :P

    Zoals Nienke al zei.. gelukkig heb je niets met die gevechten te maken gehad.. We willen je wel weer heel terug hebben over een paar weekjes! De tijd vliegt :)

    Heel veel plezier nog daar! Geniet er nog maar van.

    Dikke knuf!

  • 10 Juni 2008 - 17:28

    Ellis:

    He meis!

    Ik ben blij weer iets van je te horen!!!Klink weer super leuk allemaal! Je maakt echt leuke dingen mee daar zo te horen!!! Leuk joh dat je al een management functie mag uitvoeren!
    Ik heb echt zin in de zomervakantie om even lekker bij te kletsen!!!

    Nog heel veel plezier daar de laatste paar weekjes!!! Tot snel!

    Liefs kxs Ellis

  • 10 Juni 2008 - 17:39

    Daniëlle:

    He Laura!! Leuk verhaal weer en prachtige foto's!! Gaaf hoor dat je die beesten van zo dichtbij hebt gezien.
    En ideaal dat ze naar jou moeten luisteren haha ;)
    Is mijn kaartje inmiddels al geariveerd? Ben erg benieuwd of je nog een boete moest betalen haha..
    Heel veel plzier nog met je laatste weken daar, nog lekker ff genieten! En dan ben je al zo weer terug, tijd gaat snel, kijk er al naar uit dat je terug bent! (K)

  • 11 Juni 2008 - 05:42

    Dienke:

    Hahaha Laura, is rechtbank medewerker niet wat voor jou? Wel weer een prachtig verhaal! Geniet nog maar even van deze 'vakantie'.

    Liefs

  • 11 Juni 2008 - 11:25

    Sandra:

    He Lau!

    Nu laat ik uiteraard niet zo lang op me wachten haha GIster net een berichtje geplaatst bij je vorige verhaal! ;)

    Wat gaaf zeg, die safaritocht! Moest er wel om lachen, want afgelopen weekend ben ik met Thijs een weekendje naar Antwerpen geweest, en hebben we ook de ZOO bezocht. Daar hebben we ook 2 tijgers en een leeuw gezien, maar we zeiden beiden al van, jeetje, ze hebben wel echt heel weinig ruimte! Nu zie ik jouw foto's en denk ik, zij hebben het toch 100x beter voor elkaar! ;)

    Gelukkig dat je leraar en je stagehotel tevreden over je zijn, want we willen je ook nog niet terug hebben! ;) Eerst moet je nog even geniten van de laatste 5 weken!

    Tot horens meis!

    Liefs San.

  • 21 Juni 2008 - 04:13

    Milana:

    Ha Laura! Ik had eindelijk weer eens tijd om te kijken hoe het bij jou is in Zuid-Afrika! Het klinkt weer allemaal geweldig... Hopelijk hebben ze ook managementstages daar ;) Geniet nog van je laatste weken daar (sjonge, wat VLIEGT de tijd toch he?!) en doe de groetjes aan Maud!
    Tot alweer best snel...

    x Milana

  • 23 Juni 2008 - 19:02

    Bart:

    Hey Laura, klinkt weer relax allemaal! Geniet nog van de laatste weken en tot snel. Xxx

  • 25 Juni 2008 - 11:53

    Lize:

    Ha die Laura,

    Klinkt allemaal super!!!! Geniet nog van je laatste weekjes, met guido toch?

    liefs lize

  • 11 Juli 2008 - 09:59

    Sandra:

    He Lau! Heel veel plezier met Guido de komende 2 weken!

    Liefs San.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stellenbosch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2008

Update vanuit Stellenbosch!

02 Mei 2008

Een wereld van verschil!

12 April 2008

Werken, Onspannen & Genieten

22 Maart 2008

Ja hoor, ik leef nog!

27 Februari 2008

Eindelijk bericht!
Laura

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 1018
Totaal aantal bezoekers 28268

Voorgaande reizen:

02 December 2011 - 08 April 2012

Spaans en Avontuur

17 Februari 2008 - 28 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: